У вересні вступив у дію «Порядок безоплатного оформлення та видачі
громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на
земельні ділянки», який затверджено постановами Кабінету Міністрів від
5 та 26 серпня 2009 р. № 844 та 901.
Уряд зобов'язав Держкомзем у 2009 році безкоштовно оформляти і
видавати громадянам України державні акти на право власності на
земельні ділянки. Постанова також забороняє до кінця цього року брати з
населення плату за підготовку документації із землеустрою та вимагати
внески до різних добродійних фондів.
Про те, як отримати державний акт згідно із новим «Порядком», розповідає заступник голови Держкомзему Дмитро Завтур.
– Чи всіх земельних ділянок стосується цей «Порядок»?
– Порядок визначає спрощену процедуру безоплатних оформлення та
видачі громадянам України у 2009 році держактів на право власності на
земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку і
господарських будівель, ведення особистого селянського господарства в
межах населених пунктів та садівництва. Мова йде про ті ділянки, щодо
яких прийнято рішення про безоплатну передачу у приватну власність.
– Що має робити громадянин, аби отримати державний акт безкоштовно?
– Сам цей громадянин, або уповноважена ним особа, має звернутися із
заявою про видачу такого акта до сільського, селищного, міського голови
(або уповноваженої ним особи), який забезпечує організацію прийому
таких заяв у кожному населеному пункті. Зауважте: заява подається за
місцем розташування земельної ділянки, а не місцем проживання її
власника.
– Крім заяви, якісь документи ще потрібно подавати?
– Так. До заяви слід додати три копії: копію паспорта; копію
документа про присвоєння ідентифікаційного номера у Державному реєстрі
фізичних осіб; копію рішення органу місцевого самоврядування або
райдержадміністрації про передачу земельної ділянки у власність. Якщо
документи подає уповноважена особа, необхідна ще й нотаріально
засвідчена копія довіреності.
– Людина передає копії документів до органів місцевого самоврядування – що лишається у неї на руках?
– Заяви громадян про видачу держакту приймаються територіальними
органами Держкомзему від органів місцевого самоврядування за
відповідними актами прийому-передачі. А щоб засвідчити факт поданої
заяви – обов’язково принесіть із собою її копію і вимагайте, щоб на ній
поставили печатку, дату прийому, вхідний номер та підпис відповідальної
особи, що прийняла у вас документи.
– Де і коли можна отримати готовий державний акт?
– Згідно з «Порядком», не пізніше ніж через 30 днів від того
моменту, як ви подали заяву – у сільській, селищній чи міській раді від
представника районного або міського підрозділу Центру державного
земельного кадастру. Як уже наголошувалося, за місцем розташування
земельної ділянки, а не проживання власника. Саму ж процедуру видачі
готових актів для мешканців кожного окремого населеного пункту
зобов’язані організувати органи місцевого самоврядування спільно з
територіальними підрозділами Держкомзему.
Источник: http://www.slk.kh.ua/view_post.php?id=3300 |